SMS-tjänst

Eftersom sophämtning och slamtömning i hög grad påverkar din vardag är det viktigt för oss att du så snabbt som möjligt får information om eventuella driftstörningar. Vi använder ett sms-verktyg för att nå ut med viktig information till dig som abonnent.

Vi publicerar också driftinformation på hemsidan.

Är sms-tjänsten något för mig?

SMS-tjänsten är fördelaktig för dig som äger flera fastigheter, eller som vill få information om driftstörningar hos t.ex. äldre anhöriga eller obemannade anläggningar.

Även du som har skyddat nummer, oregistrerat kontaktkort, mobil registerad på ditt arbete, eller som äger fritidshus i kommunen kan ta del av tjänsten. Detta gör du genom att registrera ditt mobilnummer i formuläret nedan. Observera att du tyvärr inte kan registrera utländskt mobilnummer, men du kan istället registrera din e-postadress. Om du så önskar kan du registrera både (svenskt) mobilnummer och e-post.

Om du vill avregistrera en eller flera av dina eller familjens mobilabonnemang från SMS-tjänsten så gör du också det i formuläret nedan.

Varför får jag inga SMS?

Enstaka abonnenter som valt att behålla abonnemanget blandat mat- och restavfall får sitt kärl tömt av tvåfacksbilen (som normalt tömmer flerbostadshus). Dessa abonnenter kan tyvärr inte få SMS vid driftstörningar. Får du inte SMS från oss vid driftstörningar, trots att du är registrerad i SMS-tjänsten kan du kontakta oss så tittar vi i våra körlistor om du är en av de enstaka abonnenterna.

FRÅGOR OCH SVAR

Hur har ni fått mitt nummer?

Knapp: Expandera för svar

Vi samarbetar med en leverantör som dagligen hämtar information om mobilabonnemang från Sveriges alla mobiloperatörer. Om du är vår kund, och har en mobiltelefon som är registrerad på en adress där vi sköter sophämtning och/eller slamtömning, så kommer du alltså automatiskt att få våra SMS-utskick. Observera att SMS-utskicken aldrig kommer att användas för någon form av försäljning eller marknadsföring.

Varför får mitt barn SMS av er?

Knapp: Expandera för svar

SMS-systemet fungerar så att samtliga mobilnummer som finns registrerade på en adress kommer att få SMS från oss. Vill man avregistrera ett mobilnummer så gör man det enkelt i formuläret ovan.

Varför får inte jag era SMS?

Knapp: Expandera för svar

Om du av någon anledning inte har ditt mobilnummer registrerat på den adress som utskicket avser, så får du inte automatiskt SMS från oss. Detta åtgärdar du enkelt genom att registrera ditt nummer i formuläret ovan.

Kommer ni att skicka ut reklam till mig nu när ni har mitt mobilnummer?

Knapp: Expandera för svar

Nej, aviseringstjänsten handlar om samhällsinformation, inte marknadsföring. Ditt mobilnummer används endast för att förmedla viktig information till dig som abonnent.

Inför midsommar kan avvikelser i sophämtningen ske, till exempel tidigarelagd tömning. Du kan se din aktuella tömningsdag via vår hämtningskalender på hemsidan! Låt ditt kärl stå framme tills det blivit tömt.
Vi har just nu problem med vår telefonväxel på grund av ett systemfel hos vår operatör. Du når oss via e-post: kontakt@samiljo.se. För akuta ärenden ring Vaggeryds kommun 0393 - 67 80 00.
Vi har just nu stora problem med förseningar när det gäller sophämtningen. Inkörning sker löpande och kommer även ske under kvällar och helger. Se vilka områden det gäller under "Aktuella driftstörningar" på startsidan.
Besök inte våra återvinningscentraler om det inte är absolut nödvändigt. Följ Folkhälsomyndighetens allmänna lokala råd. Vänta med att slänga ditt grovafall om det inte är absolut nödvändigt.
Genom att klicka på "Jag godkänner kakor" samtycker du till användningen av cookies och liknande teknik från SÅM. Läs mer Jag godkänner kakor Jag godkänner inte kakor