Eftersom sophämtning i hög grad påverkar din vardag är det viktigt för oss att du så snabbt som möjligt får information om eventuella driftstörningar eller ändring av hämtningsdagar. Vi använder ett sms-verktyg för att nå ut med viktig information till dig som abonnent. Du som har enskild avloppsanläggning kan få en kvittens via SMS när din anläggning är tömd.
Vi publicerar också driftinformation på hemsidan.
SMS-tjänsten är fördelaktig för dig som äger flera fastigheter, eller som vill få information om driftstörningar hos t.ex. äldre anhöriga eller obemannade anläggningar. Vi skickar även information om ändrade hämtningsdagar i samband med helgdagar.
Även du som har skyddat nummer, oregistrerat kontaktkort, mobil registerad på ditt arbete, eller som äger fritidshus i kommunen kan ta del av tjänsten. Detta gör du genom att registrera ditt mobilnummer i formuläret nedan. Observera att du tyvärr inte kan registrera utländskt mobilnummer, men du kan istället registrera din e-postadress. Om du så önskar kan du registrera både (svenskt) mobilnummer och e-post.
Om du vill avregistrera en eller flera av dina eller familjens mobilabonnemang från SMS-tjänsten så gör du också det i formuläret nedan.
Du som har enskild avloppsanläggning kan anmäla via ett separat formulär om du önskar få en kvittens via SMS när din anläggning har tömts.
Om ditt mobilnummer inte är registrerat på den adress som utskicket avser, så får du inget automatiskt SMS från oss. Detta åtgärdar du enkelt genom att registrera ditt mobilnummer. Länk till annan webbplats.
Skickar ni SMS?
Eftersom sophämtning och slamtömning i hög grad påverkar din vardag är det viktigt för oss att du så snabbt som möjligt får information om eventuella driftstörningar. Vi använder oss därför av ett sms-verktyg för att nå ut med viktig information till dig som abonnent, till exempel om din sophämtning riskerar att försenas. Du kan registrera eller avregistrera ditt mobilnummer här.
Du som har enskild avloppsanläggning kan anmäla via ett separat formulär om du önskar få en kvittens via SMS Länk till annan webbplats. när din anläggning har tömts.
Vi publicerar också driftinformation Länk till annan webbplats. på hemsidan.
Hur har ni fått mitt nummer?
Vi samarbetar med en leverantör som dagligen hämtar information om mobilabonnemang från Sveriges alla mobiloperatörer. Om du är vår kund, och har en mobiltelefon som är registrerad på en adress där vi sköter sophämtning och/eller slamtömning, så kommer du alltså automatiskt att få våra SMS-utskick. Observera att SMS-utskicken aldrig kommer att användas för någon form av försäljning eller marknadsföring.
Varför får mitt barn SMS av er?
Vi samarbetar med en leverantör som dagligen hämtar information om mobilabonnemang från Sveriges alla mobiloperatörer. Om du är vår kund, och har en mobiltelefon som är registrerad på en adress där vi sköter sophämtning och/eller slamtömning, så kommer du alltså automatiskt att få våra SMS-utskick. SMS-systemet fungerar så att samtliga mobilnummer som finns registrerade på en adress kommer att få SMS från oss.
Observera att SMS-utskicken aldrig kommer att användas för någon form av försäljning eller marknadsföring.
Varför får inte jag era SMS?
Om ditt mobilnummer inte är registrerat på den adress som utskicket avser, så får du inget automatiskt SMS från oss. Detta åtgärdar du enkelt genom att registrera ditt mobilnummer här.
Sidan uppdaterades senast:
KONTAKTA OSS
Telefon kontaktcenter: 010 - 414 47 00
Epost: kontakt@samiljo.se